Isla Mujeres - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Theo en Sabine - WaarBenJij.nu Isla Mujeres - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Theo en Sabine - WaarBenJij.nu

Isla Mujeres

Door: Sabine en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Sabine

06 November 2007 | Mexico, Isla Mujeres

Hallo allemaal,

Helaas is ons vertrek niet geheel vlekkeloos verlopen. 5 Uur vertraging! We zouden om 11:30 uur vertrekken, maar door wat reparaties zijn we pas om 16:30 uur vertrokken. De tussenstop in Havana werd gelukkig ingekort. Vliegtuig niet schoongemaakt (we mochten er dus ook niet uit) en binnen een uur waren we weer in de lucht op weg naar Cancun. Daar kwamen we rond 22:00 uur (lokale tijd) aan. De douane afhandeling verliep geulukkig voorspoedig en om 22:45 zaten we in de bus op weg naar het centrum van Cancun. Gelukkig snel hotel Alux gevonden, dat we vantevoren gereserveerd hadden. ´s Nachts kwamen we erachter dat onze kamer aan een doorgaande weg lag. Dus met de nachtrust was het helaas snel gedaan.
De volgende ochtend zijn we naar het busstation gelopen en daar de taxi genomen naar Puerto Juarez. Vanuit deze haven zijn we met de boot naar Isla Mujeres gevaren. Het eiland ligt op ong. 20 minuten varen van Cancun. Ondertussen werd de bewolking steeds minder en kwam de zon er goed door. Op Isla Mujeres logeren we in Hotel Caracol. Dit ligt in het centrum van Isla Mujeres, het noorden van het eiland. We zijn eerst iets wezen eten en hebben onze eerste Corona´s genuttigd. Ondertussen zagen we veel golfkarretjes rond rijden, dus besloten we dat dit een wel een goed idee zou zijn om op deze manier het eiland te verkennen. Je kunt in een half uur van noord naar zuid rijden. Dus als echte toeristen hebben we het eiland verkend per golfkarretje. Dit was wel lachen! Daarna hebben we de zonsondergang aan het strand bekeken. We hebben nog nergens zo snel de zon onder zien gaan als hier. Op het strand heerlijke pinacolada's gedronken, gemaakt door DE pinacolada-king van heel Mexico. Daarna nog wat gegeten en op tijd naar bed. Nog even wat slaap in halen.
Vanmorgen hebben we heerlijk ontbeten in een koffiebarretje naast ons hotel. Daarna met de taxi naar Dolphin Discovery. We hadden via internet geregeld om om 14:00 uur te gaan zwemmen met dolfijnen :-) We waren hier al rond 12:00 uur, dus tijd genoeg om op ons gemak rond te kijken. Nog even wat gedronken en in een hangmat gehangen en toen was het bijna 14:00 uur. Na een korte uitleg over de dolfijnen en de te gebruiken handgebaren was het tijd om in het water te gaan. We waren met een groep van maar 6 personen en we hadden 2 dolfijnen tot onze beschikking. Het was een geweldige ervaring. We mochten de dolfijnen aaien, met ze zwemmen etc.
Daarna zijn we met de taxi weer naar het centrum gegaan en hebben we nog even op het strand gelegen. Theo is nog het water in geweest. Toen het donkerder werd, hebben we onze spullen in het hotel gelegd en zijn we gaan eten. En nu zitten we even in het internet cafe.
Morgen verlaten we Isla Mujeres, varen we terug naar Cancun en nemen we de bus naar Valladolid. Dan gaan we het echte Mexico verkennen, maar dit was in ieder geval al een heerlijke start.

Groetjes,
Theo en Sabine

• 07 November 2007 - 06:47

Jacky:

Jammer van de vertraging maar jullie hebben goed inkopen kunnen doen op Schiphol! Verder klinkt het hartstikke leuk. In ieder geval al de eerste zonnige dagen te pakken. Terwijl het hier herfstweer is is dat toch heerlijk. Die filmpjes zijn ook leuk, hebben jullie ook een nee-knikker gekocht? Nou joh, geniet er van! Het is echt leuk om zo jullie vakantie te volgen. Ik ga snel verder...over een half uur weer naar het werk. Wij zijn ook aan het aftellen hoor!
    Liefs,
    Jacky

• 07 November 2007 - 07:03

Karin:

Lachen joh, zo'n golfkarretje die moeten we hier ook hebben. Ziet er allemaal goed uit lekker in zo'n hangmat, met het idee dat wij hier regen en storm hebben.
    En flipper die is lief zeg.

Veel plezier nog!

• 07 November 2007 - 07:39

Monique:

Ziet er mooi uit zeg !! Geweldig, geniet ervan. Leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen.
    Groetjes Moniqe (en de mannen !!)

• 07 November 2007 - 09:43

Daan:

5 uur vertraging,AD had zeker geen onderdelen op voorraad :)
    Mooie foto's! Jullie zijn op tijd het slechte weer ontsnapt, hier is het ... weer.
    Kijk al weer uit naar volgend bericht,

Geniet ze, Daan

• 07 November 2007 - 11:49

Alex En Trudy:

Hallo luitjes,

dat ziet er heel gaaf (en relaxed) uit! doe mij ook maar zo'n hangmat (met een pinacolada!). Heel veel plezier nog en leuk om jullie berichtjes te lezen.

doeg,
    Alex en Trudy

• 07 November 2007 - 12:09

Marieke:

Ben nu alweer jaloers!
    Ik moet het doen met m'n foto's! Gelukkig kunnen we via jullie verhalen en foto's er ook een beetje bij zijn. Geniet ervan!

Kus, Marieke

• 07 November 2007 - 14:31

Bianca En Bodie:

Wat ziet het er heerlijk uit, wat een beetje zon al niet doet! Het is hier echt herfst en donker. Leuke filmpjes en mooie foto's, vooral die van de schildpad (leguaan). dffxxxxxxxxwgt fmj,ju6rdfhhfrdhgrhfkgyjyuiutfugyfhyfggfggfggggfttioukkj xxx van Bodie

• 07 November 2007 - 15:30

Mike:

Het ziet er geweldig uit! Moest het vliegtuig nou met startkabels worden gestart? Het lijkt flying high wel...
    Leuk zo'n weblog, kunnen we mee genieten! Veel plezier saampjes.

• 07 November 2007 - 17:55

Max:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmaxmaxmaxmaxmaxmaxmaxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 07 November 2007 - 20:34

Marian:

Hallo Sabine en Theo!
    Wat lachen zeg,al die verhalen en foto's en video's, grappig om te zien. Net of je hier 3 straten verderop in dat golfkarretje rijdt. Haha. Maar goed, dat is niet zo, jullie zijn echt lekker ver weg!
    Geniet er van en laat november dus maar heeeeeeeeeeeeeeel lang duren.
    Ps: Heeft Theo nou een nieuwe coupe of is dat gezichtsbedrog? Het ziet er allemaal hip uit. :-)
    Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag, tot volgende x. Sander Marian Maaike en Tom