Campeche - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Theo en Sabine - WaarBenJij.nu Campeche - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Theo en Sabine - WaarBenJij.nu

Campeche

Door: Sabine en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Sabine

16 November 2007 | Mexico, Campeche

Hallo allemaal,

Maandag 12 november zijn we met de bus van 7:15 uur naar Campeche vertrokken. Het was ong. 2 uur en een kwartier rijden. Bij aankomst op het busstation hebben we gelijk een buskaartje gekocht voor Palenque. De bus gaat de volgende dag (eh nacht) om 2:30 uur. Dat wordt dus een kort nachtje vannacht. Met de taxi zijn we naar het centrum gereden. Campeche ligt pal aan de Golf van Mexico. Rond het centrum staat nog een oude vestingwal. Deze werd vroeger gebruikt tegen de piraten. In de binnenstad zijn alle huisjes fel gekleurd. Elk huis heeft bijna een andere kleur. Dat ziet er lekker vrolijk uit! Helaas was ons eerste keus hotel vol, maar het 2e hotel had een kamer voor ons - Hotel Posada del Angel. Dit keer geen kamer met airco genomen (alleen een fan), omdat we hier toch maar kort zitten. Daarna zijn we rond gaan lopen en hebben we wat gegeten. Je wordt gelijk helemaal vrolijk van alle bont gekleurde huisjes. Als de zon er op staat, worden de kleuren nog feller. Daarna hebben we ook nog even over de markt gelopen. Echt van alles is daar te koop. Je hebt een gedeelte groente en fruit, vis, vlees, kleding (die zijn in het overdekte gedeelte en dat zijn meer piepkleine winkeltjes). Ook was er een rand met allemaal restaurantjes. Het was daar vrij donker en alles hing ook laag. Dus wij moesten constant bukken om onder allerlei koopwaar door te lopen. We hebben ook nog even op het Plaza gezeten. Op dit centrale plein van de stad is altijd wel iets te zien, als je even de tijd neemt om daar te gaan zitten. Elke stad/dorp heeft wel een Plaza. 's Avonds tijdens het eten viel de electriciteit uit. Alles was gelijk donker. Theo had een zaklamp bij zich, dus die werd op een bierflesje op tafel gezet. Jammer, dat de zaklamp in de tomatensaus viel. Ondertussen was er noodverlichting en kaarsen geregeld. Werd het toch nog romantisch haha. We gingen op tijd naar het hotel terug omdat we maar een kort nachtje zouden hebben. Voor de zekerheid vroegen we in het hotel of er 's nachts gewoon taxi{s zouden rond rijden in Campeche. Dat was inderdaad het geval, dus we hoefden geen taxi te regelen. Gewoon een op straat aanhouden. In het hotel viel weer alle electriciteit uit. Op zich niet zo heel erg, want zo hoorden we de tv die in de receptie stond gelukkig niet meer. Waar je ook komt hier in Mexico, restaurants, hotels, bus terminals er staat/staan altijd wel een tv(s) aan. En we vermoeden dat teveel taco's eten je gehoor beschadigt, want de tv's staan stuk voor stuk allemaal loeihard aan! Gelukkig duurde de storing niet al te lang, dus voordat we in slaap vielen begon de fan al weer te draaien en zorgde voor wat koelere lucht.

Groetjes,
Theo en Sabine

Theo en Sabine

Hallo allemaal, Van 4 t/m 30 november gaan we op reis door Mexico en Guatemala. Middels deze site houden we jullie op de hoogte van onze belevenissen. Natuurlijk vinden we het ook leuk om van jullie te horen. Dat kan door te reageren op onze berichten of ons privé te mailen d.m.v. onderstaande links: E-mail Sabine: sabine.dehaas@hotmail.com E-mail Theo: info@fotofama.nl Website: http://www.fotofama.nl